Parksessies winnaar Evenementen Ring Haarlem 2013

||43||
arrow arrow

Het gratis culturele picknickfestival Parksessies in de Haarlemmerhout kreeg gisteren uit handen van de jury voorzitter Martin de Vries de 1e Haarlemse Evenementen Ring.

De evenementen ring is een initiatief van evenementen manager Michael Struis. Hij geeft aan dat het goed in om een prijs in het leven te roepen voor evenementen in Haarlem. Na onderzoek bleek dat Haarlem meer dan 50 evenementen telt. Deze evenementen worden vaak door vrijwilligers neer gezet. Qua werkzaamheden en uren die hierin gestopt moeten worden om het tot een succes te maken, kan je soms wel denken dat je een bedrijf runt. Dit mag dan ook beloond worden. 

De 7 juryleden zijn:

Martin de Vries, oud wethouder en Citymanager en voorzitter van de jury
Maria Hansen, zakelijk directeur Schouwburg en Philharmonie
Esther Brasser, directeur Haarlem Marketing
Marco Mok, directeur DM Creatieve Communicatie
Theo v Hoesel, eventmanager HDC Media
Peter Wybenga, directeur Placemarketingsociety
En Michael Struis, secretaris van de jury

De winnaar is gekozen aan de hand van 5 criteria:

1) De mate van creativiteit en vernieuwing
2) De actieve, sociaal-maatschappelijke verankering in de Haarlemse samenleving; o.a. blijkend uit de binding van vrijwilligers en de samenwerking met en tussen de Haarlemse stakeholders
3) De bijdrage aan de identiteit, positionering en merkwaarde van de stad Haarlem
4) De uniciteit van het evenement
5) De algehele kwaliteit van de organisatie

De Prijs:

De ring is ontworpen en vervaardigd door Goudsmid Marijke Mul. Het is ontstaan naar aanleiding van een gesprek over de evenementen. In de ring zie je de elementen terug, welke verbonden zijn met de prijs:

1)  De bovenkant van de ring bestaat uit een bolle plaat, hierin bevindt zich de plattegrond van het centrum van Haarlem.

2)  Er springen 4 sterren uit, 3 in het zilver en 1 in het goud. Deze staan voor Kunst en Cultuur, vernieuwing en gevestigd. De middelste ster staat voor een mooi podium voor de winnaar.

3)  De 4 sterren komen terug in het logo van Haarlem City Marketing.

4)  De basis van de ring is ontworpen in de letter H van Haarlem.

5)  De gouden ringen om de bovenzijde staan voor verbinding en samenwerking.

Reacties

Naam
E-mail*
Uw bericht
 
 
Bij inschrijving ontvangt u eens per maand het laatste nieuws van Marijke Mul